Audi A8 – minunea celor „patru inele”
Clasa automobilelor luxoase a fost suplinită cu Audi A8, acesta situîndu-se pe o treaptă cu mărcile de vază: BMW7 Series şi Mercedes S-classe. Experţii au apreciat intelectualitatea tehnologiilor, confortul şi stilul noului automobil.
Recent am scris despre BMW7 Series şi Mercedes S-classe. Ei
sînt liderii incontestabili în ceea ce priveşte calitatea şi numărul
tehnologiilor performante, astfel încît vă simţiţi rătăcit în spectrul
larg de opţiuni. Inginerii Audi A8
cu mai mult tact au abordat întrebarea: cine ar trebui să fie mai
„deştept” - automobilul sau deţinătorul acestuia? A8 e un sedan lipsit
de excese – aceasta o recunosc majoritatea test-driverilor. În acelaşi
timp ei rămîn miraţi de perfecţiunea echipamentului său.
Interfaţă multimedia (MMI) permite să navigaţi prin intermediul Touch Screen (MMI TOUCH). Sistemul vă înţelege din prima... literă. După principiul Google el propune mai multe variante a denumirilor de străzi cerute (MMI PLUS), sau denumirilor posturilor de radio incărcate în program, (sînt şase la număr).
Aceste opţiuni ajută să vă orintaţi mult mai rapid. Plus la toate
cumpărătorul poate comanda contraplată şi accesul la Internet. În
pachetul de bază este inclusă suspensia pneumatică şi tracţiunea
integrată quattro.
Dezvoltătorii
din Ingolstadt au acordat o mare atenţie sistemelor de securitate. În
timpul circulaţiei traseul se scaneză şi datele privind starea acestuia
se transmit sistemului de control din bord. În caz de un eventual risc,
fie lucrările de reparaţie, fie gropi conducătorul auto este avertizat.
Măsurile vor fi luate automat: se va încetini viteza, centurile de
siguranţă vor fi strânse ş.a. Audi A8 poate fi echipat şi cu sistemul Night Vision cu funcţia de depistare a pietonilor.
Motoarele noului A8 au devenit mai economice. Procentele arată că consumul de combustibil pentru motorul FSI pe benzină cu capacitatea de 4.2l s-a micşorat cu 13% iar pentru motorul diesel cu aceeaşi capacitate – cu 19%. Un alt motor turbodiesel a devenit mai econom cu 22%.
Scăderea consumului s-a produs datorită sistemului de recuperare, care
permite generatorului să facă o pauză, folosind pentru încărcarea
acumulatorului energia de frânare. Reglarea temperaturii joacă şi ea un
rol primordial – merge vorba despre sistemul de dezactivare a motorului
de la circuitul de răcire la pornirea acestuia pe timp friguros. Astfel,
încălzirea necesită mai puţin timp.
Împreună cu indicatorii mai mari de economie motoarele au dobândit mai multă putere – 371CP la 6800rpm dezvoltă FSI pe benzină de 4.2litri,
ceea ce depăşeşte cu 21CP indiciul puterii maxime a aceluiaşi tip de
motor, însă puţin mai vechi. Puterea motorului diesel TDI a crescut şi ea - acum face 350CP, în timp ce predecesorul său dezvolta 326CP. Al doielea diesel (3.0 TDI) e cel mai „slab” dintre cele prezentate şi dezvoltă 250CP la 4500rpm. Toate motoarele sînt dotate cu sistemul de injectie directă a combustibilului, iar motoarele TDI sînt reprezentate de turbodiesel.
Se
aşteptă suplnirea gamei cu un motor diesel de 3.0litri - nici un motor
creat anterior pentru automobilele clasei lux nu a fost atît de
ecologic! Costului combustibilului va fi de 6litri la 100km! 3.0 TDI 204CP va funcţiona în pereche cu tracţiunea faţă.
Aici
seria motoarelor pentru noul A8 nu se epuizează. Versiunile cu
ampatamentul lung vor fi în exclusivitate echipate cu motorul W12 de 6.0litri. Acesta diferă de V12
prin faptul că a dublat cantitatea blocurilor, împărţind cantitatea
cilindrilor. Astfel, în loc a două blocuri a cîte şase cilindri în rînd
motorul dispune de patru blocuri a cîte trei cilindri. A8 L W12 are 500CP la 6200rpm. Motorul e mai econom decît predecesorul său, consumul lui fiind cu 1.2litri/100km mai mic. În 4.7 sec atinge 100km/h, ceea ce e mai puţin cu o secundă decît la noul BMW 760i 7-series.
Sistemul de tracţiune integrată îl va ajuta, însă pe A8 să-şi lase
concurentul în urmă, dacă racingul va avea loc pe un carosabil umed.
Pe A8 se instaleză în serie cutii de viteze automate Tiptonic
cu 8 trepte, cu o gamă largă de raporturi de viteze. Trecerea de la o
viteză la alta se petrece cu ajutorul electronicii, însă o puteţo face
şi manual. Producătorii poziţioneză A8 drept cel mai sportiv automobil
din clasă. Suspensia adaptivă, care se descurcă excelent cu drumurile
rele este reglată cu ajutorul sistemului drive select. Acesta permite ca
setările să fie schimbate repede, oferindu-i automobilului
caracteristici sportive performante.
Dimensiunile A8: lungimea – 5137mm (5267mm), lăţimea - 1949mm, înălţimea — 1460mm. Ampatamentul face 2992mm (3122mm). Caroseria din aluminiu este construită după tehnologia Audi Space Frame şi asigură automobilului o uşurinţă incredibilă. Grila radiator crom cu inelele simbolice Audi reprezintă o parte specială a image-ului. Dimensiunile acesteia sînt impunătoare, iar ideea designerilor de a ataşa placa
cu numărul de înregistrare direct pe grilă este superbă! Datorită
acestui detaliu grila pare mai mică şi automobilul în întregime capătă
mai multă eleganţă.
Salonul
corespunde tuturor cerinţelor segmentului. Scaunele reglabile
electronic asigură confortul pasagerilor din spate. Pentru amatorii
calităţii înalte a sunetelor opţional se propune sistemul audio Bang&Olufsen.
Deosebit de impresionantă este iluminarea interioară cu LED-uri,
culoarea de bază fiind albă. Există şi alte regimuri de iluminare, cu
utilizarea LED-urilor multicolore.
Noul Audi A8 – e un sedan executat în cele mai bune tradiţii ale pedantismului german.
|
ADĂUGAŢI COMENTARIUL DVS
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий